zondag 17 oktober 2021

De naam 'The Creative Teacup', waar komt die vandaan??

 ...die vraag kreeg ik laatst! Ik heb het uitgelegd en dacht, ik zal het hier eens schrijven, dan weet iedereen het meteen :) Dus hier komt 'ie! Het verhaal van het ontstaan van mijn bedrijfsnaam 'The Creative Teacup'!

Let op, lange post :)


THEELEUT

Ik en thee, ja, ik ben een echte theeleut! Altijd al geweest! Koffie heb ik nooit gedronken, wel geproefd, maar het is iets (nog steeds) wat ik echt niet lekker vind.. Één van mijn oma's zei altijd: blijven drinken, daar moet je aan wennen. Maar aan die kant van de familie waren meer alleen-thee-drinkers. Op de hobby-club in het dorpscentrum, waar ik als kind al naartoe ging om te knutselen, schilderen etc. was er regelmatig alleen maar koffie... Dus met een flinke plons koffiemelk en een berg suiker bleef ik het proberen te drinken.. Maar nee!! koffie was niets voor mij.. Ik hoor mijn oma nog zeggen: 'Drink je nu nog geen koffie?'.. Hihi, nee oma, als je dit 'hoort' daarboven: ik drink nog steeds geen koffie :) 



THEEZAKJES VOUWEN EN SPAREN

Creatief bezig zijn is mij met de paplepel ingegoten, zoals ze dat noemen.. Mijn moeder was ook altijd creatief bezig en gaf o.a. workshops aan huis met Tri-chem, textielverven. Dus als klein meisje ging ik haar in de avond altijd al welterusten wensen terwijl er dames waren om te workshoppen. Kaarten maken deden we ook al. Op een gegeven moment kwam 'theezakjes vouwen' van Tiny van der Plas voorbij. Ik denk al zo'n 30 jaar geleden. Origami deed ik al. Omdat ik er toen achter kwam hoeveel verschillende soorten theezakjes er waren, ben ik van iedere soort ook één zakje gaan bewaren! 


(deze foto's van internet)

Een paar jaar later kwam ik erachter dat ik echt niet de enige was. Ik had een oproepje gedaan in de HobbyHandig en kreeg daar op vakantie in Engeland zoveel reacties op en zo kwam ik erachter dat er zelfs ruilbeurzen voor waren, ja echt!!! Daar kwamen veel mensen bij elkaar met dubbele zakjes om te ruilen. Tja, net als Pokémon-kaarten nu.. Er ging een wereld voor me open! Ik ben regelmatig naar beurzen geweest, ook in België. Mijn ouders hebben me er ook wel eens naartoe gebracht. Bakken met theezakjes gingen mee en een stapel nieuwe zakjes mee terug. Wat kun je ergens blij mee zijn hihi.. Ik had op een gegeven moment meer dan 10.000 verschillende zakjes van over de hele wereld. Alles netjes in mappen, helemaal gesorteerd op alfabet, per merk... Er was zelf een vereniging waarvan je lid kon worden! Er kwam ook een club-blad uit en na een ontwerp-wedstrijd, kwam het door-mij-ontworpen-logo voorop te staan! Ik moet ze ergens nog hebben, maar kon ze zo gauw niet vinden..

Na heel wat jaren heb ik die verzameling grotendeels verkocht.. Het werd me teveel.. Maar een paar merken bewaarde ik, die vond ik zo mooi.. Maar inmiddels staat er op zolder alweer een flinke bak met allerlei zakjes, overal vandaan!! Ik spaar ze nog steeds en moet ze weer een keertje gaan uitzoeken! Dit gaat nooit meer weg denk ik...


LOGO
Mijn liefde voor thee zie je dus op meerdere vlakken, want ik vind het vooral ook heel lekker.. Ik kan er zo van genieten.. Ik heb zelf kort theepotjes gespaard! Maarja, hoeveel kun je er neerzetten.. Een aantal heb ik er nog steeds. Kaarten maken is ook gebleven, scrappen kwam daarbij.. Toen internet echt opkwam en ook bloggen bekend werd, heb ik mijn eigen blog opgestart (bruggetje.blogspot.nl deze bestaat nog steeds). Toen kwam er een logo om op mijn foto's te plaatsen en het 1e wat in mij opkwam, een afbeelding die bij mij hoorde: een theekopje! En zo is het 1e logo ontworpen. Vanuit daar is het veranderd en met de tijd mee gegaan... 



Eerst alleen een afbeelding en daarna de naam... Iedereen kende mij als Yvonne van Bruggen, maar in 2018 ben ik getrouwd en werd het Yvonne Spikmans - Van Bruggen. Omdat nu zowel Van Bruggen als Spikmans werd gebruikt, en mijn website toen tijdelijk yvonnevanbruggen.nl was geweest, vond ik het tijd voor een algemenere naam.. Eentje die niet aan mijn eigen naam vast zat.. Weer kwam dat theekopje erbij, want dat was mijn handelsmerk geworden, waaraan iedereen mij herkent.. En zo ontstond na wikken en wegen  'The Creative Teacup'!

 

Na eerst een wat klassieke uitstraling, heb ik het begin dit jaar gemoderniseerd :) Het werd een strak en herkenbaar logo. Afgelopen week heb ik het bord bij het keukenraam aangepast, zodat ik ook reclame maak 'aan huis'! 

Het is echt zo grappig dat mensen je herkennen via je logo... Er worden nog steeds theezakjes gespaard voor mij door anderen, die ze meenemen van vakantie of elders.. Of als Stampin' Up! weer een set uitbrengt met thee, dan is het: 'Hee Yvonne, dat is iets voor jou'! En ja, ik heb inmiddels een aardig rijtje Thee-stempels staan, van zowel Stampin' Up! als andere merken.. Ik kan ze meestal ook niet wegdoen..

 En dat was het hele verhaal!! Ik kan er nog wel vanalles bij vertellen, maar dit is het belangrijkste.. Ik en thee zullen dus voor altijd verbonden zijn :) 


SCHRIJF JE IN EN WIN!!!

Ik vind het heerlijk om iedere dag met mijn hobby/werk als Stampin'Up! demonstratrice bezig te zijn!! En ik hoop dat dat nog lang zo mag blijven. Wil je op de hoogte blijven van alle laatste nieuwtjes rondom Stampin'Up!, schrijf je dan nu in voor mijn Nieuwsflits! Deze stuur ik meestal maximaal 2x in de maand, of er moet echt iets te melden zijn. 

Deze maand maak je kans op een KadoKaart van 15 euro, als je je inschrijft voor de Nieuwsflits!:


Heb je nog vragen of kan ik je ergens mee helpen? Laat het weten!!

Maak er een hele mooie zondag van!

Lieve & CreaTEAve groetjes, Yvonne

---------------------------------------------------------------------------------------
PRODUCT- & BESTEL-INFORMATIE


Wil je meer informatie over Stampin' Up! producten, wat ik gebruikt heb, iets bestellen of zelf demo worden? Dat kan! Stuur me een e-mailtje en ik help je graag: thecreativeteacup@gmail.com. 

De eerstvolgende verzamelbestelling is MORGEN, maandag 18 oktober!
Wil je mee bestellen? Geef dan jouw bestelling uiterlijk door voor maandag 19.00u, via een e-mailtje. De eerstvolgende daarna is de maandag erna! Je kunt dan betalen door overschrijving, via betaalverzoek of contant. 
MAAR JE KUNT IEDERE DAG VAN DE WEEK BESTELLEN!!
De verzendkosten zijn dan €5,95. Je krijgt jouw bestelling dan rechtstreeks thuis bezorgd door UPS. Bestellen kan gewoon via een e-mail of via mijn Stampin' Up! webwinkel en dan verzorg ik alles graag voor je!

Wil je meer informatie over gebruikte producten? Je kunt alles bekijken en eventueel ook meteen bestellen (betaling met creditcard of Paypal): yvonnespikmans.stampinup.net. Voor betaling per bank of contant, stuur je bestelling naar mij thecreativeteacup@gmail.com. 

5 opmerkingen:

  1. Wat jij met koffie hebt, heb ik dus met thee 🤣🤣🤣. Ik drink het als het moet maar kan er niet van genieten, net zo lief een glas water....
    Je verhaal is enig, dank je wel voor het delen Yvonne!
    Gezellige zondag XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk! Ik heb ook vele jaren theezakjes gevouwen en daardoor ook gespaard. Ik had er tienduizenden verschillende allemaal in mooie insteekhoezen en boeken, uit alle landen van de wereld. Naar ruilbeurzen ging ik niet want geen vervoer maar ik ruilde veel via de post. Maar omdat ik nooit in het buitenland kwam en er maar weinig mensen in mijn omgeving waren die ze voor me verzamelden had ik na verloop van tijd haast geen ruilmateriaal meer.
    Na mijn scheiding kwam ik op een gegeven moment in geldnood en toen heb ik met pijn in het hart de hele verzameling verkocht. Maar ik zie nog steeds de mooiste theezakjes en heb dan nog steeds moeite om ze open te scheuren/beschadigen maar ik wil niet weer opnieuw beginnen met verzamelen.
    Erg leuk om jouw verhaal te lezen. De tri-chem verftubes heb ik trouwens ook gehad. Leuke herinneringen!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal om te lezen Yvonne. Heel nieuwe wereld voor me. Ik wist dat mensen theezakjes spaarden om het sparen...
    En wat Irene schrijft heb ik ook. Als ik ziek ben of na de nachtdienst vlak voor het slapen drink ik Rooibos, mango-peach. Dat is het enige dat ik enigszins lekker vind...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen, hoe het precies ontstaan is Yvonne. Ben je hier al ooit geweest... https://theepottenmuseum.nl/
    Liefs Yvon🫖💙

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het achterlaten van een reactie! Echt SU-per leuk dat je de moeite hebt genomen! Lieve groetjes, Yvonne